Geoblog.pl    tiri    Podróże    Singapur - Indonezja 2020    Rejsy, przeloty, przejazdy, bagaże czyli technikalia
2019

Rejsy, przeloty, przejazdy, bagaże czyli technikalia

Polska, Wejherowo

Marszruta opracowana, można się zabierać za szczegóły.

Zaczynamy od przelotu z Singapuru do Gorontalo. Wyszukiwarki lotów i do dzieła, wylatywać z Singapuru czy z pobliskiego Johor Baru, co taniej, co szybciej, z jedną, czy dwoma przesiadkami, podróż na jednym bilecie czy na kilku. Ale rozwiewać takie rozterki to już sama przyjemność. Suma summarum wychodzi, że kupujemy przelot Lion Air z Singapuru poprzez Dżakartę i Makassar na jednym bilecie. Od samego początku podróży lecimy z bagażem podręcznym, ale przy Lion Air zaczyna się problem wymiary ich bagażu podręcznego są mniejsze niż większości innych linii lotniczych, co do wagi to tak jak w większości czyli 7 kg. Co robić, nie mają opcji upgrade do większych wymiarów, można tylko wykupić rejestrowy z gradacją co pięć kilo, ale jest drogi, poza tym przesiadka w Dżakarcie dość krótka, jest obawa czy dadzą radę.
Cena biletu zadziwiająco wysoka jak doliczymy bagaż to trudno Lion Air nazwać tanimi liniami. W sprawie bagażu podręcznego podpytujemy na forach i blogach co i jak, dostajemy zwrotkę, że nie są rygorystyczni i jeśli ktoś nie przesadza to się nie czepiają. Zaryzykujemy, jak będzie dowiecie się w odpowiednim wpisie. Transfer zajmie nam w sumie cały dzień o 10 startujemy z Singapuru, a o 19 jesteśmy w Gorontalo.

Bilety na prom z Gorontalo do Wakai kupimy już na miejscu podobnie jak z Wakai do Ampany. Z Ampany do Tenteny chcemy się dostać wynajętym samochodem z kierowcą. Z Tenteny do Rantepao albo samochód, albo lokalny busik.

Z kolei z Rantepao do Makassar nocny autobus z miejscami sypialnymi, można bilety kupić przez neta, ale przy rezerwacji zauważyłem, że miejsca są przydzielane w zależności od płci, o co chodzi dowiemy się już na miejscu i czy ma to jakiekolwiek znaczenie dam znać we wpisie.

Z Makassar lecimy Airasią tu bez problemów , linie znamy i wiemy czego można się spodziewać i bilety w cenie tanich linii, przelot bezpośredni do Kuala Lumpur.

Na koniec z Kula Lumpur do Singapuru lecimy Jeststarem cena jak najbardziej korzystna 80 PLN razem z bagażem rejestrowym.

Bilety kupione, noclegi zaklepane.
Śpimy w :
Singapur - Hotel 81 Gold
Gorontalo - Grand Q Hotel
Togiany – Sandy Bay I Kadidiri Paradise
Kuala Lumpur - Pacific Express Hotel
Resztę noclegów będziemy załatwiać na bieżąco.
Zostało jeszcze co robić i zobaczyć w Singapurze i kolejnych destynacjach, ale o tym w kolejnym wpisie.