Geoblog.pl    tiri    Podróże    Singapur - Indonezja 2020    Unauna, a gdzież to.
2019

Unauna, a gdzież to.

Polska, Wejherowo

Unauna jak tajemniczo to brzmi, dodajmy do tego nazwę resortu Sanctum Una Una Eco Dive Resort to zaczyna wyglądać to fajnie.
Unauna to tylko hasło bo łatwo zapamiętać i jak się znajomym powie to wow, choć jest plan, żeby wyspę odwiedzić, ale kwaterować w tym czasie będziemy na Togianach.

Borneo odpadło, Indonezja została. Celem eskapady będzie wyspa w kształcie skorpiona, czy też ośmiornicy Sulawesi zwane też Celebesem czy na odwrót.

Jak już cel jest, to mamy z górki trzeba opracować marszrutę, nabyć bilety na doloty i w miarę możliwości zaklepać kwaterunek. Wyspa duża, czasu mamy jakieś dwa tygodnie opracowaliśmy dwie trasy. Pierwsza nazwijmy ją południowa to start w Makassar i jazda na północ drogą lądowo-morską do Gorontalo poprzez Rantepao, Tentenę, Ampanę i Togiany. Drugą północna czyli odwrotnie z Gorontalo do Makassar. Wybieramy trasę północną, ponieważ jak wyczytaliśmy ze stanem morza w rejonie Togianów w lutym, może być różnie, a nie chcemy się ciśnieniować pod koniec wyjazdu z powodu nie możności wydostania się z wysp i ryzykować spóźnienia na lot powrotny do domu.

Plan przedstawia się następująco :
dzień 1 Gdańsk – wylot,
dzień 2 Singapur – jesteśmy w po południu zakwaterowanie i walka z jet lagiem,
dzień 3 Singapur – tour po mieście,
dzień 4 z Singapuru przez Dżakartę i Makassar Lion Airem do Gorontalo praktycznie całodniowy transfer,
dzień 5 Gorontalo wieczorem promem wypływamy, aby rano być na Kadidiri w Kadidiri Paradise resort,
dzień 6-10 Togean, Kadidiri Paradise resort chill outowa część wyprawy,
dzień 11-14 Togean, Sandy Bay resort zmiana miejscówki chill out ciąg dalszy,
dzień 15-16 Tentena jezioro Poso i okolice część edukacyjno-krajoznawcza wyprawy,
dzień 17-18 Rantepao domy łodzie, tubylcze zwyczaje i obyczaje część etnograficzna wyprawy,
dzień 19 przez Makassar do Kuala Lumpur dzień transferu,
dzień 21 Kuala Lumpur część zakupowa wyprawy,
dzień 22 Singapur –zielona noc i tour pożegnalny po państwie-mieście,
dzień 23 Gdańsk jesteśmy z powrotem.