Geoblog.pl    tiri    Podróże    Tajlandia 2015    Richelieu Rock

Richelieu Rock

Tajlandia, Richelieu Rock

I nastał dzień 9
Ruszam na nurkowanie na Richelieu Rock.
Pobudka o 05:00, ogarnąć się i o wpół do szóstej na skuterek i wio na drugi brzeg wyspy. Przy Koh Phayam Louge diving center czeka parę osób, jest jeszcze ciemno idziemy na koniec plaży, gdzie ładujemy się na ponton. Jest nas 9 osób, łódź duża nie najnowsza, ale bardziej komfortowa niż ta na której byliśmy podczas wyprawy na Similiany Nurkowanie na Similanach. Krótki briefing na temat zachowania się na łodzi i czas na śniadanie dość smaczne kanapki z tuńczykiem. Pyrkamy 3,5 godz. płynąc do celu safari, towarzystwo ( w skład którego wchodzi czwórka Szwedów 2+2,Niemiec, Dunka,Austriak, Amerykanin i ja)zostało podzielone na trzy grupy. Z mojej grupy Rene z Austrii po ubraniu całego ekwipunku i w momencie oczekiwania na sygnał skoku do wody dostał choroby morskiej tak silnej, że odpadł z pierwszego jak i z drugiego nurkowania, z tego powodu zeszliśmy do wody jako ostatnia grupa a właściwie para, a wyszliśmy pierwsi. Partner z mojej pary miał takie zużycie powietrza, że wydmuchał swoją butlę i dobry kwadrans jechał na octopusie divemastera, ale to nieważne, ważne co widzieliśmy, bogactwo świata makro i multum kłębiącego się dookoła życia, aż trudno było się skupić, żeby zrobić dobre zdjęcie.
Rekinów wielorybich nie było, ale to co widziałem z nawiązką rekompensowało ich brak. Purpura porastających skałę wodorostów robiła niesamowite wrażenie, nawet najlepsze zdjęcia tego nie oddadzą to trzeba zobaczyć.
Po pierwszym nurze krótki odpoczynek i pora na drugie nurkowanie, również udane zobaczyć 8 szkaradnic w jednym miejscu bezcenne.
Wszystko co dobre szybko się kończy, czas wracać, po wynurzeniu obiadek i znowu 4 godziny z powrotem, krótkie gadki z współuczestnikami rejsu, o tym co kto widział, jakie zdjęcie zrobił i na tematy ogólne o Tajlandii itp. wpisy do logbooków.
dopływamy do wyspy.
Jest już ciemno, skuterek stoi gdzie stał, klapki też, więc wsiadam na rumaka i wio do małżonki na drugą stronę wyspy.
Uzupełnienie elektrolitów, opowieści kto co, ja nurkowałem małżonka masaż i full relax.